ایران - خراسان رضوی - سبزوار
  • 22 خرداد, 1402
  • پشتیبان سایت
  • بدون دیدگاه

به چه نوع پروفیل قوطی صنعتی گفته می شود

قوطی صنعتی چیست؟

شکل قوطی صنعتی به صورت مربع یا مستطیل توخالی می باشند وفرق بین قوطی صنعتی با نوع غیرصنعتی آن می توان به ضخامت آن اشاره کرد که ضخامت این نوع پروفیل ها زیادتر است.

قوطی صنعتی

کاربرد قوطی صنعتی

قوطی صنعتی در سازه های اسکلت فلزی مانند ساخت سوله با قوطی سازه های فضایی پل های عابر پیاده مورد استفاده قرار می گیرد و حتما باید در سوله ها از قوطی صنعتی استفاده شود.نمونه های استفاده:

صنعت خودرو و حمل و نقل عمومی

تولید اسبا و لوازم خانگی

تولید لوازم پزشکی

استفاده در صنعت ساختمان بویژه اسکلت های فلزی ( ساخت سوله با قوطی )

ابعاد و ضخامت ها

ابعاد این نوع قوطی ها در مقاطع مربع شکل 30*30 تا 400*400 میلی متر و برای مقاطع مستطیل شکل 30*50 تا 300*500 میلی متر موجود است.

ضخامت قوطی های صنعتی نباید از 4 میلی متر کمتر باشد ، اگر ضخامت کمتر از 4 میلی متر بود به آن قوطی غیر صنعتی به آن گفته می شود و استفاده از آن در سازه های اسکلت فلزی بسیار خطرناک می باشد.

r,xd wkujd

آیا امکان استفاده از قوطی در ساختمان های چند طبقه می باشد؟

در ساختمان های چند طبقه استفاده از قوطی استاندارد نمی توان صورت گیرد به این دلیل که در محل های اتصالات تیر به ستون ، باید داخل مقاطع ستون تقویت به عمل آید مانند استفاده از ورق های پیوستگی یا ورق های مضاعف و این عمل را نمی توان در مقاطع قوطی شکل انجام داد زیرا به حفره داخلی مقطع قوطی دسترسی نداریم. یا اینکه بیاییم مقطع قوطی  را در ناحیه اتصال تیر به ستون برش دهیم که این کار از نظر مقررات ملی ساختمان  ممنوع می باشد.

استفاده از قوطی صنعتی در چه سازه هایی مجاز است؟

با توجه به گفته های بالامی توان گفت که استفاده از قوطی در سازه های فضایی سوله برای ساختمان های یک طبقه بوده و ضعف که ایننوع مقاطغ دارند ضعف آنها در هنگام زلزله نمایان می شود که متخصصیان ابراز دارند که حتما از قوطی صنعتی استفاده شود تا بتوان از ضعف آن جلوگیری به عمل آید.

استفاده از مقاطع توخای در سازه های فولادی

در سازه های بتنی نمی توان از مقاطع توخالی استفاده نمود ولی در سازه های فلزی می توان از مقاطع توخالی استفاده کردبه شرطی که از نوع صنعتی آن باشد. مقاطع مربعی یا مقاطع قوطی یکی از بهترین مقاطع می باشد. استفاده از این نوع مقاطع زمانی توصیه می شود که بخواهیم نسبت به هر دو محور و جهت، ممان اینرسی بالایی داشته باشیم. همانطور گفته شد حتما حتما از نوع صنعتی آن استفاده شود مقاله ای برایتان آماده کرده ایم که با خواندن آن متوجه خواهید شد به چه علت باید از این نوع استفاده شود.

مقاله ساخت سوله با قوطی میتوانید مطالعه کنید.

سپاس ازت رفیق، امتیازات 5
بدون دیدگاه برای به چه نوع پروفیل قوطی صنعتی گفته می شود

شما هم میتوانیدر در مورد این مقاله نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا تمام کادرها را با دقت پر کنید و در نهایت ارسال دیدگاه را بزنید .