ایران - خراسان رضوی - سبزوار
  • 31 تیر, 1402
  • پشتیبان سایت
  • بدون دیدگاه

مقاومت سوله سبک

آیا سوله سبک مقاومت دارد؟

سوله ورزشی - سوله سبک

سوله ورزشی – سوله سبک

در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم در مورد ساخت سوله های سبک و ضوابط و استانداردهای این نوع سازه به شما خواهیم گفت پس برای دریافت پاسخ سوال خود با ما همراه باشید.

قبل از شروع مطلب به این نکته اشاره می کنیم که هرجا در این مطلب به نام سوله فضایی برخورد کردید باید بدانید که سوله فضایی همان سوله سبک است .

اولین نوع سوله ای که مورد استفاده قرار گرفت سوله تیرورق بود که متاسفانه پس از گذشت بیش از 70 سال هنوز در ایران طرفداران زیادی دارد. چرا میگم متاسفیم

دلیل این تاسف این است که در زمان اختراع سوله های تیرورقی، عملاً کامپیوتر و نرم افزار محاسباتی وجود نداشت و عملاً تمامی محاسبات سازه در بهترین حالت به صورت دستی انجام می شد و این کار روزها به طول می انجامید.

در آن زمان مقاطع و قالب های فولادی به شکل فعلی وجود نداشت و فقط ورق های فولادی تولید می شد و در واقع امروز خبری از تشکل ها و تنوع در تولید فولاد نبود، بنابراین برای ساخت سوله مجبور به ساختن سوله شدند.

ساخت سوله تیرورقی که در واقعیت به دلیل عدم وجود پارتیشن و نرم افزار کامپیوتری این سوله ها به صورت ناقص و بسیار سنگین ساخته شدند.

سوله سبک

سوله سبک

برای ساخت این سوله ها با افزایش دهانه ها، مهندسان مجبور به استفاده از مقاطع ضخیم تر و بزرگتر شدند که در نهایت باعث شد وزن سازه اصلاً سبک نباشد.

این در صورتی است که این وضعیت در سوله سبک فضایی وجود ندارد و در عمل در این نوع سوله از فولاد بسیار کمی استفاده می شود اما آیا سوله سبک مقاومتی دارد؟

تذکر مهم : تمام سازه هایی که در انواع کاربری در شرکت مهندسی کلیدر ساخته می شوند تماما خریداری شده از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان ( فولاد نو ) میباشند این را هم باید گفت که تمام آیین نامه نظام مهندسی در طراحی و ساخت سوله اجرا می شود در نهایت سازه ای سبک و با قیمت مناسب تحویل شما قرار داده می شود. 09120512001

مقاومت سوله سبک

بله مقاومت دارد، در واقع مقاومت این نوع سوله بسیار بیشتر از نوع قدیمی، یعنی تیر ورقی است، اما چگونه این امکان وجود دارد؟

در سوله های سبک از مقاطع پروفیلی استفاده می شود و با توجه به هندسه پیچیده در این نوع سازه ها با نظم و نوع چینش فولاد می توان با استفاده از فولاد کمتر به مقاومت های بسیار بالاتری دست یافت.

توجیح اقتصادی سوله فضایی

سوله فوق سبک

سوله فوق سبک

سوله های سبک فضایی مزایای زیادی نسبت به سوله های سنتی دارند، از جمله:

  • محدود نبودن در اجرای دهانه های بسیار زیاد
  • امکان نصب انواع جرثقیل سقفی با هر ظرفیتی
  • سرعت نصب بالاتر
  • هزینه بسیار کمتر ا
  • و بسیاری مزایای دیگر…

شرکت مهندسی کلیدر سوله بزرگترین شرکت ساختمانی می باشد که در زمینه سوله سازی فعالیت دارد که با سابقه بیش از ۲۰ سال می باشد. شماره تماس:09120512001

سپاس ازت رفیق، امتیازات 5
بدون دیدگاه برای مقاومت سوله سبک

شما هم میتوانیدر در مورد این مقاله نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا تمام کادرها را با دقت پر کنید و در نهایت ارسال دیدگاه را بزنید .