ایران - خراسان رضوی - سبزوار
  • 14 خرداد, 1402
  • پشتیبان سایت
  • بدون دیدگاه

سوله مدرن

سوله مدرن (ساخت سوله مدرن ): با توجه به توسعه علم نوین سازه و به کار بردن روش های جدید ساخت سازه های فولادی سوله هایی به عنوان سوله مدرن روی کار آمدند و در مدت کوتاهی توجه بسیاری در ساخت این نوع سوله قرار گرفت در این صفحه به طور کامل از ویژگی ها و خصوصیات این سوله ها برایتان بیان می کنیم .

در قدیم از روش هایی مثل تیرورقی جهت ساخت سوله استفاده میشد , در این روش کارفرما و سازنده سوله با محدودیت هایی رو برو بودند که از میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

ابعاد دهانه سوله مدرن

سوله هایی در قدیم ساخته می شد در ابعاد اندازه خود محدودیت هایی داشتند این نوع سوله ها را نمی توانستند با ابعاد دهانه های بسیار بزرگ ساخت کنند و گاهی هم مجبور بودند هزینه ی بسیار بالایی در سوله های تیرورقی هزینه کرد که به خاطر اقتصادی نبودن به صرفه نبود , امروزه سوله مدرن را می توان با ابعاد دهانه نسبتا کوچک و بزرگ ساخت بدون این که نیاز باشد بودجه زیادی به ساختن آن هزینه کرد .

وزن سوله

سوله های تیرورقی سوله های سنگین وزن شهرت دارند , استفاده بیش از اندازه آهن آلات در این نوع سوله های سنتی باث شده  وزن سوله افزایش پیدا کند و از جهت دیگر که نگاه کنیم انتقال آن ها کار آسانی نیست و بازهم هزینه زیادی را باید خرج کرد اما سوله مدرن فضایی سوله ای با وزن سبک است و همچنین از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است .

قیمت سوله مدرن

نهایی ترین ساخت سوله به روش های سنتی بسیار بالا بوده ولی اگرچه در مقایسه با ساختمان های بتنی به صرفه تر است ولی در مقابل سوله سبک فضایی اینگونه نبوده در روش های قدیمی سنتی چون تیرورقی نیاز به خرج هزینه گزافی بود البته خوشبختانه امروزه بسیاری از هزینه های اضافی حذف شده و قیمت نهایی سوله کاهش زیادی داشته است .

ساخت سوله مدرن

ساخت سوله مدرن در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد که این هم یکی از مزیت های این نوع سوله ها میباشد , طراحی سوله مدرن توسط نرم افزارهای مدرن امروزی و پیشرفته با سرعت و دقت بزیادی انجام می گیرد و ساخت سوله هم به همین شکل در کارخانه و زیر نظر مهندسین سازه و بازرسان شرکت انجام می گیرد .

تفاوت ها

به طور عمده ساخت سوله مدرن با سوله های قدیمی تفاوت دارد چه از دیدگاه طراحی و چه از لحاظ ساخت و نصب , در طراحی سوله های مدرن قابلیت های نوین افزوده گردیده است که سازه را به جهت کاربری های متفاوت آماده ساخته .

علت کیفیت

ولی این را باید خاطر نشان شد که در ساخت این سوله ها از دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته ای استفاده میشود به همین دلیل عامل مهم کیفیت و استحکام سوله های مدرن شده است .

مهندسین و نیروهای شرکت با حداکثر بهره گیری از نرم افزار ها و تجهیزات سوله سازی توانسته اند سوله هایی باکیفیت بسیار بالا و مدرن بسازند و با سازندگان خارجی رقابت کنند , در تمام نقاط ایران می توانید این سازه های مهندسی شده ،  مستحکم و مقاوم را از شرکت مهندسی کلیدر ببینید چرا که مناسب برای هر نوع آب و هوا و موقعیت جغرافیایی میباشند .

قیمت سوله مدرن

سوله مدرن در قیمت های متفاوتی وجود دارند , برخی سوله ها قیمت پایینی برخوردار هستند و برخی دیگر دارای قیمت بالاتری میباشند . کارفرمایان عزیز باید توجه داشته باشند که با سفارش دادن سوله با قابلیت هایی اضافه تر هزینه سوله افزایش می یابد .

دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت سوله می توان به آنها اشاره کرد :

نوع سوله

سوله اگر به روش های نوین طراحی و ساخته شود میستوان گفت قیمت پایین تری خواهد داشت منظور از روش های جدید خرپایی یا فضایی است , سوله های خرپایی قیمت بسیار به صرفه ای دارند ولی به این معنا نمیباشد از کاهش کیفیت آنها زده شده باشد سوله های فضایی با کیفیت بسیار بالا و بادوام هستند و به خاطراستفاده از روش های ساخت متفاوت دارای قیمت پایین تری دارند .سوله های تیرورقی یا یو بی ام دارای قیمت بسیار بالاتری در نسبت به سوله های خرپایی هستند و همین موجب شده است تا اکثر کارفرمایان ما از این نوع سوله ها استفاده کنند .

کاربری سوله

سوله های در کاربری های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند و همین هم دلیل بر اختلاف قیمت این نوع سازه های فلزی است , هر کاربری سوله ی که طراحی به خصوص خود را باید داشته باشد مثالبرای شما عزیزان بزنیم: سوله ای که برای کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد اصلا مناسب کاربری های صنعتی نیست برعکس آن هم همینگونه است .

مانند:

بیمارستان ها ، مدارس ، سوله های انبار ,  تعمیرگاه ها , سالن های مرغداری و .. از کاربرد های سوله میتوان نام برد .

جنس سوله

سازنده ای که از بهترین فولاد برای ساخت سوله استفاده می کند مطمئنا سازه خود را با کیفیت بالاتری به فروش می رساند .

به این مقاله چه امتیازی میدی؟
بدون دیدگاه برای سوله مدرن

شما هم میتوانیدر در مورد این مقاله نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا تمام کادرها را با دقت پر کنید و در نهایت ارسال دیدگاه را بزنید .