ایران - خراسان رضوی - سبزوار
  • 22 خرداد, 1402
  • پشتیبان سایت
  • 3 دیدگاه

زنگزدگی آهن چیست و چگونه بوجود می آید

زنگ آهن


زنگزدگی آهن یا زنگ آهن را می‌توان یک اکسید آهن بیان کرد که به طور عادی، در اثر واکنش شیمیای آهن و اکسیژن در تقابل رطوبت یا آب، اکسیدی شده و به رنگ قهوه‌ای یا قرمز قهوه ای در می آید.

چه عواملی در زنگ زدن آهن مؤثرند؟

چه عواملی در زنگ زدن آهن نقش دارند؟

هنگامی که آهن با یکی از این دو یا با هم ، آب و اکسیژن تماس پیدا می کنند آهن زنگ می‌زند، وجود محلول‌هایی به نام الکترولی سرعت زنگ زدن آهن را بسیار افزایش می‌دهد و خورندگی در فولاد بسیار گسترده می شود.

زنگ زدگی آهن در سوله دست دوم

ما می بینیم گاهی شرکت هایی یا جوشکارانی هستن که تبلیغات در اینترنت گذاشته و سوله دست دوم به خریداران می فروشند و خریدارن قبل از اینکه چیزی را بدانند دست به خرید سوله دست دوم می زنند .

سوله ای که قبلا استفاده شده در مدتی در معرض رطوبت بوده و خوردگی هایی بوجود آمده یا برخی سازندگان آهن آلات بی کیفیت و دست دوم را از ضایعاتی ها می خرند و آن را رنگ نموده و تحویل شما می دهندکه ما مقاله ای در مورد سوله دست دوم تهیه کرده ایم که با کلیک منتقل به آن صفحه می شوید.

خورندگی فولاد برای سازه خطر آفرین است؟

بله که زنگزدگی آهن خطرناک می باشد چه را که خورندگی به داخل فولاد رفته و آهن را از بین می برد و قابل شکننده از آن قسمت میشود ما در بیشتر از مناطق ایرانمان دیده ایم که کارفرمایان عزیزمان خرید سوله دست دوم کرده اند و خبر نداشته اند که کیفیت فولاد چه بوده حالا بعد از استفاده سوله خریداری شده ریزش کرده و علت آن زنگزدگی فولاد بوده است

سوله دست دوم

راهکار چیست؟

راهکار این است کارفرمایان عزیز از شرکت های مهندسی معتبر وارد قرارداد بشوند که از لوله یا اهن آلات ضایعاتی استفاده نمی کنند و آهن آلات خود را از فولامبارکه اصفهان جهت ساخ سوله شما یا سازه شما می کنند چونسوله دست دوم رنگ می خورد قابل شناسایی نیست که قبلا چه میزان زنگزدگی داشته و ممکن است دچار خسارت شوید.

چگونه مطمئن شویم که آن شرکت از فولاد مرغوب استفاده می کند؟

از آن شرک دنبال مدارکی باشد که ثابت کند که سوله یا سازه شما را از فولاد مبارکه اصفهان استفاده می کنند. در شرکت مهندسی کلیدر راه و روشی دارد که به شما این اطمینان می دهد که فولاد خریداری شده جهت ساخت سازه شما از فولاد مبارکه اصفهان می باشد.

به این مقاله چه امتیازی میدی؟
3 دیدگاه برای زنگزدگی آهن چیست و چگونه بوجود می آید

11 مهر, 1402

امید

سلام خیلی ممنونم

21 مرداد, 1401

افشار

سلام خسته نباشید ممنونم بابت مقاله های خوبتون

    22 مرداد, 1401

    پشتیبان سایت

    سلام به شما دوست عزیز خواهش میکنم.

شما هم میتوانیدر در مورد این مقاله نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا تمام کادرها را با دقت پر کنید و در نهایت ارسال دیدگاه را بزنید .